Jaké jsou nástroje individuálního fundraisingu?

17. 5. 2021

Příspěvky individuálních dárců jsou stabilním a předvídatelným zdrojem financování neziskových organizací. Omezují také závislost na veřejných zdrojích a umožňují dlouhodobější rozvoj organizace. Vytvářejí důležitý okruh příznivců a sympatizantů, který lze využít i jinak než finančně. Jaké jsou nástroje individuálního fundraisingu? Může jich být více. Podívejme se na některé z nich.

  • Osobní oslovení – Možnost vysvětlit projekt, nejasnosti, reagovat na otázky nebo argumenty dárce
  • Kasičky – Jednoduchá možnost přispět a zviditelnit organizaci
  • Pořádání akcí (koncerty, divadlo, ples apod.) – Osobní kontakt s dárcem a zábava s kulturním přínosem
  • Mediální kampaň (DRTV) – Oslovení velkého množství lidí, ale bohužel za velké náklady a anonymní
  • Digitální fundraising (DMS, crowdfunding) – Oslovení velkého množství lidí najednou, popularita sociálních sítí, možnost dalšího šíření, možnosti nových technologií
  • Direct mail – Oslovení velkého množství lidí najednou, možnost dobře vysvětlit poslání organizace a její projekty
  • Telefonická kampaň – Relativně osobní kontakt s dárcem, možnost reagovat na otázky nebo argumenty dárce
  • Dědictví – Jednorázově velký objem finančních prostředků

Chcete se dozvědět více o individuálním dárcovství? Přihlaste se na kurz, na kterém se dozvíte, jak se dělá úspěšná fundraisingová kampaň a jestli je možné se vyvarovat chyb, které už před vámi udělala spousta jiných. Celým dnem vás provedel Pavla Gomba výkonná ředitelka Dětského fondu OSN – UNICEF v České republice.

Kurz proběhne online 25. května od 9 hodin na platformě ZOOM.

Tento kurz pro neziskové organizace vám pomůže pochopit různé motivace, proč lidé darují, i to, jak přizpůsobit komunikaci tak, aby si vaši příznivci z jednorázové zkušenosti vytvořili k organizaci trvalý vztah. Na konkrétních příkladech poznáte specifika jednotlivých fundraisingových nástrojů a způsoby, jak vybrat ty, které jsou vhodné právě pro vaši organizaci. Probereme také legislativní a etické omezení, potřebné podmínky a zázemí, rovnováhu mezi hodnotami organizace a představami dárců i způsoby, jak čelit potenciálně negativní odezvě na kampaň.

Nastavení cookies souborů

Cookies jsou malé soubory, které webové stránky (i ty naše) ukládají ve Vašem webovém prohlížeči. Obsahy těchto souborů jsou vyměňovány mezi Vaším prohlížečem a našimi servery, případně se servery našich partnerů. Některé cookies potřebujeme, aby webová stránka mohla správně fungovat, některé potřebujeme k marketingové a statistické analytice. Zde si můžete nastavit, které cookies budeme moci používat.

×
Nezbytné cookies

Nezbytné cookies

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

Ovlivňuje funkce
  • Konfigurační cookies
Analytické cookies
Vypnout
Zapnout

Analytické cookies

Tyto cookies nám umožňují měřit výkonnost našich webových stránek a našich online kampaní. S jejich pomocí zjišťujeme počet návštěv, zdroj návštěv a další parametry. Shromážděné údaje zjišťujeme v agregované podobě, která nám neumožňuje údaje dohledat ke konkrétnímu uživateli. Pokud tyto cookies deaktivujete, nebudeme moci analyzovat výkonnost našich webových stránek a optimalizovat je pro co nejsnažší užívání.

Ovlivňuje funkce
  • Google analytics
Nastavení cookies