Jaké jsou nástroje individuálního fundraisingu?

17. 5. 2021

Příspěvky individuálních dárců jsou stabilním a předvídatelným zdrojem financování neziskových organizací. Omezují také závislost na veřejných zdrojích a umožňují dlouhodobější rozvoj organizace. Vytvářejí důležitý okruh příznivců a sympatizantů, který lze využít i jinak než finančně. Jaké jsou nástroje individuálního fundraisingu? Může jich být více. Podívejme se na některé z nich.

  • Osobní oslovení – Možnost vysvětlit projekt, nejasnosti, reagovat na otázky nebo argumenty dárce
  • Kasičky – Jednoduchá možnost přispět a zviditelnit organizaci
  • Pořádání akcí (koncerty, divadlo, ples apod.) – Osobní kontakt s dárcem a zábava s kulturním přínosem
  • Mediální kampaň (DRTV) – Oslovení velkého množství lidí, ale bohužel za velké náklady a anonymní
  • Digitální fundraising (DMS, crowdfunding) – Oslovení velkého množství lidí najednou, popularita sociálních sítí, možnost dalšího šíření, možnosti nových technologií
  • Direct mail – Oslovení velkého množství lidí najednou, možnost dobře vysvětlit poslání organizace a její projekty
  • Telefonická kampaň – Relativně osobní kontakt s dárcem, možnost reagovat na otázky nebo argumenty dárce
  • Dědictví – Jednorázově velký objem finančních prostředků

Chcete se dozvědět více o individuálním dárcovství? Přihlaste se na kurz, na kterém se dozvíte, jak se dělá úspěšná fundraisingová kampaň a jestli je možné se vyvarovat chyb, které už před vámi udělala spousta jiných. Celým dnem vás provedel Pavla Gomba výkonná ředitelka Dětského fondu OSN – UNICEF v České republice.

Kurz proběhne online 25. května od 9 hodin na platformě ZOOM.

Tento kurz pro neziskové organizace vám pomůže pochopit různé motivace, proč lidé darují, i to, jak přizpůsobit komunikaci tak, aby si vaši příznivci z jednorázové zkušenosti vytvořili k organizaci trvalý vztah. Na konkrétních příkladech poznáte specifika jednotlivých fundraisingových nástrojů a způsoby, jak vybrat ty, které jsou vhodné právě pro vaši organizaci. Probereme také legislativní a etické omezení, potřebné podmínky a zázemí, rovnováhu mezi hodnotami organizace a představami dárců i způsoby, jak čelit potenciálně negativní odezvě na kampaň.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace